Normal view MARC view ISBD view

八月 [electronic resource] /

by 香港電台電視部.
Material type: materialTypeLabelVisual materialSeries: 鏗鏘集 ; 通識網. Publisher: [香港] : 香港電台, 2016Description: Online video clip (ca. 22 min.) : sd., col.Subject(s): Youth -- China -- Hong Kong. -- Attitudes | Group identity -- China -- Hong Kong | Self-determination, National -- China -- Hong Kong | Hong Kong (China) -- Relations -- China | Hong Kong TV programsOnline resources: Click here to access online video clip and learning materials Summary: 2016年8月,也許會成了香港一個時代的分水嶺。四年一度的奧運會在8月舉行,香港人對中國隊和香港隊所投放的感情出現了些甚麼變化?同樣在8月,有執筆多年的時事評論員因為言論觸及紅線被撤專欄;有人因為政治傾向被取消參選立法會資格;香港首次出現明確追求「香港獨立」的集會;更有中學生成立關注組討論香港前途自決;而行政長官8月內多番表明「港獨」蔓延影響社會穩定,破壞香港與內地和中央的關係,「港獨」不是言論自由的問題,而是「是非立場」。這個8月發生的一切,對香港社會有甚麼意義?又向香港人訴說著一個怎樣的故事? (港獨 香港獨立 香港 政治 社會 立法會 參選資格 中國人 香港人 民族 言論自由 中港關係 前途 自決 奧運)
No physical items for this record

Television programs (Hong Kong)

Production of Radio Television Hong Kong (RTHK)

Originally released as a television broadcast on 11 Sep 2016.

2016年8月,也許會成了香港一個時代的分水嶺。四年一度的奧運會在8月舉行,香港人對中國隊和香港隊所投放的感情出現了些甚麼變化?同樣在8月,有執筆多年的時事評論員因為言論觸及紅線被撤專欄;有人因為政治傾向被取消參選立法會資格;香港首次出現明確追求「香港獨立」的集會;更有中學生成立關注組討論香港前途自決;而行政長官8月內多番表明「港獨」蔓延影響社會穩定,破壞香港與內地和中央的關係,「港獨」不是言論自由的問題,而是「是非立場」。這個8月發生的一切,對香港社會有甚麼意義?又向香港人訴說著一個怎樣的故事? (港獨 香港獨立 香港 政治 社會 立法會 參選資格 中國人 香港人 民族 言論自由 中港關係 前途 自決 奧運)

Mode of access: Internet.

Mainly in Cantonese with Chinese subtitles.


Hong Kong Nang Yan College of Higher Education
Lee Yan Fong Library
325-329 Lai Chi Kok Road, Shamshuipo, Kowloon, HONG KONG