Normal view MARC view ISBD view

其實你是個天使 [electronic resource] /

by 香港電台電視部.
Material type: materialTypeLabelVisual materialSeries: 鏗鏘集 ; 通識網. Publisher: [香港] : 香港電台, 2016Description: Online video clip (ca. 22 min.) : sd., col.Subject(s): Intersex people -- China -- Hong Kong | Parents of intersex children -- China -- Hong Kong | Gender identity disorders | Intersexuality | Hong Kong TV programsOnline resources: Click here to access online video clip and learning materials Summary: 在胚胎發展成單一性別的胎兒的過程中,如相關的基因、染色體或賀爾蒙出現變異,會導致有生理性徵不能正常發展的「雙性人」出現,在醫學上被稱為「性發展障礙」,他們的身體結構同時擁有男和女的性徵,難以單一地劃分為男性或女性。然而社會上對「雙性人」這個群體鮮有認知,統計上亦沒有確切數字記錄。這群隱藏的人,他們的成長過程面對怎樣的困難和掙扎?家長如何照顧這些雙性孩子?誰又有權為雙性孩子選擇性別? (性發展障礙 雙性人 男性 女性 性器官 性別鑑定 性別 單一性別 生理性徵 染色體 賀爾蒙 手術 DSD)
No physical items for this record

Television programs (Hong Kong)

Production of Radio Television Hong Kong (RTHK)

Originally released as a television broadcast on 8 May 2016.

在胚胎發展成單一性別的胎兒的過程中,如相關的基因、染色體或賀爾蒙出現變異,會導致有生理性徵不能正常發展的「雙性人」出現,在醫學上被稱為「性發展障礙」,他們的身體結構同時擁有男和女的性徵,難以單一地劃分為男性或女性。然而社會上對「雙性人」這個群體鮮有認知,統計上亦沒有確切數字記錄。這群隱藏的人,他們的成長過程面對怎樣的困難和掙扎?家長如何照顧這些雙性孩子?誰又有權為雙性孩子選擇性別? (性發展障礙 雙性人 男性 女性 性器官 性別鑑定 性別 單一性別 生理性徵 染色體 賀爾蒙 手術 DSD)

Mode of access: Internet.

Mainly in Cantonese with Chinese subtitles.


Hong Kong Nang Yan College of Higher Education
Lee Yan Fong Library
325-329 Lai Chi Kok Road, Shamshuipo, Kowloon, HONG KONG