Normal view MARC view ISBD view

退休保障,前路茫茫 [electronic resource] /

by 香港電台電視部.
Material type: materialTypeLabelVisual materialSeries: 鏗鏘集 ; 通識網. Publisher: [香港] : 香港電台, 2016Description: Online video clip (ca. 21 min.) : sd., col.Subject(s): Pension trusts -- China -- Hong Kong | Retirement -- China -- Hong Kong | Defined benefit pension plans -- China -- Hong Kong | Hong Kong TV programsOnline resources: Click here to access online video clip and learning materials Summary: 退休保障問題在不同年代的香港都曾經引起討論,可是由港英時期到今天特區政府,香港始終沒有一個令長者安享晚年的退休保障制度。2015年12月,特區政府展開了回歸以來首個諮詢,為期六個月。諮詢文件建議了「有經濟需要」和「不論貧富」兩個模擬方案,供社會討論,不過卻引起各方爭議,有人批評政府一早已經表示對「全民退休保障制度」有保留,今次諮詢只會變成假諮詢。當面對人口不斷老化,如何才能建構一個老有所依的退休保障制度。 (全民退休保障 不論貧富 有經濟需要 長者 安老政策 諮詢 人口老化 社會保障 社會福利 強積金 公義 全民老年金 周永新 加稅)
No physical items for this record

Television programs (Hong Kong)

Production of Radio Television Hong Kong (RTHK)

Originally released as a television broadcast on 13 Mar 2016.

退休保障問題在不同年代的香港都曾經引起討論,可是由港英時期到今天特區政府,香港始終沒有一個令長者安享晚年的退休保障制度。2015年12月,特區政府展開了回歸以來首個諮詢,為期六個月。諮詢文件建議了「有經濟需要」和「不論貧富」兩個模擬方案,供社會討論,不過卻引起各方爭議,有人批評政府一早已經表示對「全民退休保障制度」有保留,今次諮詢只會變成假諮詢。當面對人口不斷老化,如何才能建構一個老有所依的退休保障制度。 (全民退休保障 不論貧富 有經濟需要 長者 安老政策 諮詢 人口老化 社會保障 社會福利 強積金 公義 全民老年金 周永新 加稅)

Mode of access: Internet.

Mainly in Cantonese with Chinese subtitles.


Hong Kong Nang Yan College of Higher Education
Lee Yan Fong Library
325-329 Lai Chi Kok Road, Shamshuipo, Kowloon, HONG KONG