Normal view MARC view ISBD view

殘疾就業路 [electronic resource] /

by 香港電台電視部.
Material type: materialTypeLabelVisual materialSeries: 視點31 ; 通識網. Publisher: [香港] : 香港電台, 2015Description: Online video clip (ca. 13 min.) : sd., col.Subject(s): People with disabilities -- Employment -- China -- Hong Kong | Hong Kong TV programsOnline resources: Click here to access online video clip and learning materials Summary: 根據《2013年香港殘疾人士貧窮報告》顯示,香港有近五十萬殘疾人口。不少殘疾人士即使具備工作技能,但當在求職面試或就業時,經常遇到不一樣的對待,使他們難以找到理想、穩定的工作及融入社會。本節目中,Joanne和Andy有不同的殘疾,均希望能夠在職場上盡展所能,自力更生,但卻要面對種種困難;但亦有患視障和自閉症人士分別獲得上司協助,能夠順利工作。到底政府有否積極帶頭聘請殘疾人士,向社會起示範作用,增加他們的工作機會? (殘疾人士 就業 肌肉萎縮 視障 先天性亞伯氏症 自閉症 讀寫障礙 政府支援 偏見 歧視 包容 接納 融入社會)
No physical items for this record

Television programs (Hong Kong)

Production of Radio Television Hong Kong (RTHK)

Originally released as a television broadcast on 22 Dec 2015.

根據《2013年香港殘疾人士貧窮報告》顯示,香港有近五十萬殘疾人口。不少殘疾人士即使具備工作技能,但當在求職面試或就業時,經常遇到不一樣的對待,使他們難以找到理想、穩定的工作及融入社會。本節目中,Joanne和Andy有不同的殘疾,均希望能夠在職場上盡展所能,自力更生,但卻要面對種種困難;但亦有患視障和自閉症人士分別獲得上司協助,能夠順利工作。到底政府有否積極帶頭聘請殘疾人士,向社會起示範作用,增加他們的工作機會? (殘疾人士 就業 肌肉萎縮 視障 先天性亞伯氏症 自閉症 讀寫障礙 政府支援 偏見 歧視 包容 接納 融入社會)

Mode of access: Internet.

Mainly in Cantonese with Chinese subtitles.


Hong Kong Nang Yan College of Higher Education
Lee Yan Fong Library
325-329 Lai Chi Kok Road, Shamshuipo, Kowloon, HONG KONG