Normal view MARC view ISBD view

尋找區議會的...... [electronic resource] /

by 香港電台電視部.
Material type: materialTypeLabelVisual materialSeries: 鏗鏘集 ; 通識網. Publisher: [香港] : 香港電台, 2015Description: Online video clip (ca. 22 min.) : sd., col.Subject(s): Hong Kong (China). -- District Councils -- Elections, 2015 | Local government -- China -- Hong Kong -- Public opinion | Municipal services -- China -- Hong Kong -- Public opinion | County services -- China -- Hong Kong -- Public opinion | Youth -- China -- Hong Kong. -- Attitudes | Hong Kong TV programsOnline resources: Click here to access online video clip and learning materials Summary: 2015年區議會選舉,是佔領運動和政改方案遭否決後的首場全港性選舉。不少市民認為區議員只是派「蛇齋餅粽」,頂多也是關注交通路線、環境衛生的街坊里長。區議員認為他們的工作有實際職能,但也有限制。不少市民則對區議員的工程和項目感到莫名其妙。有關注人士則希望通過拍攝和舉辦論壇喚起市民重新認識區議會,但越認識深入,卻似乎越感氣餒。 (區議會選舉 區議會 區議員 十八區 社區 蛇齋餅粽 建制派 泛民主派 選舉 投票)
No physical items for this record

Television programs (Hong Kong)

Production of Radio Television Hong Kong (RTHK)

Originally released as a television broadcast on 22 Nov 2015.

2015年區議會選舉,是佔領運動和政改方案遭否決後的首場全港性選舉。不少市民認為區議員只是派「蛇齋餅粽」,頂多也是關注交通路線、環境衛生的街坊里長。區議員認為他們的工作有實際職能,但也有限制。不少市民則對區議員的工程和項目感到莫名其妙。有關注人士則希望通過拍攝和舉辦論壇喚起市民重新認識區議會,但越認識深入,卻似乎越感氣餒。 (區議會選舉 區議會 區議員 十八區 社區 蛇齋餅粽 建制派 泛民主派 選舉 投票)

Mode of access: Internet.

Mainly in Cantonese with Chinese subtitles.


Hong Kong Nang Yan College of Higher Education
Lee Yan Fong Library
325-329 Lai Chi Kok Road, Shamshuipo, Kowloon, HONG KONG