Normal view MARC view ISBD view

社企唔易做 [electronic resource] /

by 香港電台電視部.
Material type: materialTypeLabelVisual materialSeries: 鏗鏘集 ; 通識網. Publisher: [香港] : 香港電台, 2014Description: Online video clip (ca. 22 min.) : sd., col.Subject(s): Social entrepreneurship -- China -- Hong Kong | People with disabilities -- Employment -- China -- Hong Kong | Hong Kong TV programsOnline resources: Click here to access online video clip and learning materials Summary: 近年香港社會企業數目不斷增加,由2007年的二百多家增加至去年的四百多家;八年前,民政事務總署和社會福利署向社企提供撥款資助,到今年共投資了超過二億元。可是,現時香港的社企項目存在不少問題,例如資助管理不善、欠缺商業經營考慮和制度僵化,結果成效強差人意。本集通過訪問多位社企投資者或管理人,了解在香港經營社企的困難和指出資助和審批制度的一些漏洞;社企投資者帶出了社會企業對於殘疾人士融入社會的貢獻。社企的重要社會價值不容置疑,而為把社企轉虧為盈,有設計師就幫助它們建立商業品牌形象,好讓社企和設計公司能作可持續的合作發展。 (社會企業 社企 經營 殘疾人士 政府資助 弱勢社群)
No physical items for this record

Television programs (Hong Kong)

Production of Radio Television Hong Kong (RTHK)

Originally released as a television broadcast on 13 Oct 2014.

近年香港社會企業數目不斷增加,由2007年的二百多家增加至去年的四百多家;八年前,民政事務總署和社會福利署向社企提供撥款資助,到今年共投資了超過二億元。可是,現時香港的社企項目存在不少問題,例如資助管理不善、欠缺商業經營考慮和制度僵化,結果成效強差人意。本集通過訪問多位社企投資者或管理人,了解在香港經營社企的困難和指出資助和審批制度的一些漏洞;社企投資者帶出了社會企業對於殘疾人士融入社會的貢獻。社企的重要社會價值不容置疑,而為把社企轉虧為盈,有設計師就幫助它們建立商業品牌形象,好讓社企和設計公司能作可持續的合作發展。 (社會企業 社企 經營 殘疾人士 政府資助 弱勢社群)

Mode of access: Internet.

Mainly in Cantonese with Chinese subtitles.


Hong Kong Nang Yan College of Higher Education
Lee Yan Fong Library
325-329 Lai Chi Kok Road, Shamshuipo, Kowloon, HONG KONG