Normal view MARC view ISBD view

現實治療諮商 /

by Wubbolding, Robert E; Brickell, John.
Material type: materialTypeLabelBookSeries: 心理與諮商 ; 01.Publisher: 嘉義市 : 濤石文化事業有限公司, 2003Edition: 初版.Description: ii, vi, 178 p. : ill. ; 23 cm.ISBN: 957283679X; 9789572836798.Uniform titles: Counselling with reality therapy. Chinese.Subject(s): Counseling | Reality therapySummary: 這是一本以淺顯的方式來解釋運用在任何治療關係的諮商理論與實務技術的書。可以運用在親子之間、夫妻之間、上下屬之間、教職員之間,以及任何希望能夠更加改善的人際關係中。現實治療的運用,可以用WDEP四個英文字母來表示。W(Want)表示探索欲求,D(Do)表示討論作法或行為,E(Evaluation)表示評估行為,而P(Plan)表示形成具體及可行的行動計劃。藉由具體的、有方向的過程來協助當事人從生活中學習平等、尊重與負責。
Item type Location Call number Status Date due Barcode Item holds
Book Book
Lee Yan Fong Library

Lee Yan Fong Library

Library Collection
BF637.C6 W8212 2003 (Browse shelf) Available 00029368
Total holds: 0

Translation of: Counselling with reality therapy.

Includes bibliographical references (p. 173-178)

這是一本以淺顯的方式來解釋運用在任何治療關係的諮商理論與實務技術的書。可以運用在親子之間、夫妻之間、上下屬之間、教職員之間,以及任何希望能夠更加改善的人際關係中。現實治療的運用,可以用WDEP四個英文字母來表示。W(Want)表示探索欲求,D(Do)表示討論作法或行為,E(Evaluation)表示評估行為,而P(Plan)表示形成具體及可行的行動計劃。藉由具體的、有方向的過程來協助當事人從生活中學習平等、尊重與負責。

Click on an image to view it in the image viewer


Hong Kong Nang Yan College of Higher Education
Lee Yan Fong Library
325-329 Lai Chi Kok Road, Shamshuipo, Kowloon, HONG KONG