Normal view MARC view ISBD view

緣繫敦煌 /

by 駱慧瑛 (Researcher on Buddhism) [author.].
Material type: materialTypeLabelBookPublisher: 香港 : 中華書局, 2021Edition: 初版.Description: 254 p. : col. ill. ; 21 cm.ISBN: 9789888759200; 9888759205.Subject(s): Buddhist mural painting and decoration -- China -- Dunhuang Caves | Dunhuang Caves (China) -- AntiquitiesSummary: 敦煌,是絲路上的文化博物館,也是我們徘徊千載的夢鄉。 走在石窟之間,看的是風沙中的千年瑰寶,也是觀照自身潛藏的佛性。 作者駱慧瑛博士多次到訪敦煌、任考察團導師,對敦煌的文化藝術深有領會。走過飛天、觀音、地藏菩薩等壁畫佛像,她看到了工藝,也讀出了一筆一鑿的歷史、佛理,一份澄澈的心境。 本書以優雅文筆,襯以多幅照片,分享個人經年沉澱的觀察和心靈反思,伴讀者漫步敦煌,靜觀修行。
List(s) this item appears in: January 2022 New Additions
Item type Location Call number Status Date due Barcode Item holds
Book Book
Lee Yan Fong Library

Lee Yan Fong Library

Library Collection
DS797.28.D864 L863 2021 (Browse shelf) Available 00029525
Total holds: 0

Includes bibliographical references (p. 248-254)

敦煌,是絲路上的文化博物館,也是我們徘徊千載的夢鄉。
走在石窟之間,看的是風沙中的千年瑰寶,也是觀照自身潛藏的佛性。
作者駱慧瑛博士多次到訪敦煌、任考察團導師,對敦煌的文化藝術深有領會。走過飛天、觀音、地藏菩薩等壁畫佛像,她看到了工藝,也讀出了一筆一鑿的歷史、佛理,一份澄澈的心境。
本書以優雅文筆,襯以多幅照片,分享個人經年沉澱的觀察和心靈反思,伴讀者漫步敦煌,靜觀修行。


Hong Kong Nang Yan College of Higher Education
Lee Yan Fong Library
325-329 Lai Chi Kok Road, Shamshuipo, Kowloon, HONG KONG